Communicatieadvies

Kade B Communicatie schrijft niet zomaar teksten. Het zijn slimme teksten, afgestemd op het doel van de opdrachtgever én de interesses van de doelgroep. Maar wat als je dat doel nog niet helemaal helder hebt? Of je nog niet precies weet wie jouw doelgroep is, laat staan hoe je ze kunt bereiken en waar ze in geïnteresseerd zijn? Dan doen we samen even een stapje terug.

Waarom eerst dat stapje terug?

Omdat het heel belangrijk is om te weten wat je aan wie wilt vertellen en hoe je dat het beste kunt doen. Als je zomaar ergens wat vertelt aan ‘Jan en alleman’, dan schiet je als het ware met hagel. Zonde van al die kogeltjes (lees: jouw budget) en vervelend voor de slachtoffers (lees: al diegenen voor wie het niet interessant is). Met heel veel geluk schiet je ook een paar kogeltjes op de juiste plek raak, maar dat is dan puur toeval. Dit kan en moet dus veel beter!

Kade B Communicatie heeft jarenlange ervaring in het communicatie-vak. Van het bepalen van doel, doelgroep, strategie en kernboodschap tot de middelenkeuze, planning en uitvoering. Die ervaring zet ik graag in om jou de juiste keuzes in je communicatie te helpen maken.
Ik luister eerst naar jouw verhaal. Naar welke wensen en ideeën je hebt. Dan kom ik met mijn vragen. Wat vind je het meest belangrijk? Waarom maak je bepaalde keuzes? Wat maakt jou, jouw bedrijf en/of wat je wilt vertellen zo interessant en voor wie? Hoe actief wil je hiermee naar buiten treden en hoeveel hulp heb je daarbij nodig?
Je zult merken: door antwoord te geven op vragen die je niet dagelijks krijgt, wordt het voor jou steeds duidelijker wat je wilt. Ik luister goed naar wat je vertelt en geef vervolgens advies over de mogelijkheden.
Met de mogelijkheden duidelijk op een rijtje, is aan jou de keuze. Ik ben de sparringpartner die je de juiste richting in wijst, waardoor het voor jou makkelijker wordt om deze keuzes te maken. En dan? Dan zorg ik voor de opvolging. Dit kan zijn:

- directe realisatie van communicatiemiddelen, uiteraard met vlotte en slimme teksten.

- een doorverwijzing naar een specialist uit mijn netwerk, zie hieronder bij ‘Samenwerking’
Ik doe niet alles alleen, maar heb een netwerk van specialisten waarmee ik samenwerk.

- Vormgevers, gespecialiseerd in de opmaak van onder meer folders, logo’s en websites. Samen met hen zorg ik voor passende middelen voor jouw bedrijf, jouw doelgroep en jouw boodschap.

- Social media specialisten, die jouw social media kanalen helpen opzetten en onderhouden. Dat is echt een vak apart!

- Marketingspecialisten, voor als je extra begeleiding nodig hebt bij de positionering van jouw bedrijf in de markt.

- Communicatiebureaus, voor als je behoefte hebt aan een compleet communicatieplan en voor langere termijn hulp wenst bij het onderhouden en uitvoeren daarvan. Ik breng je met de specialist in contact en help mee bij de uitvoering.

- Reclamebureaus en uitgeverijen, die voor jou uitgebreide brochures of magazines opmaken en de acquisitie van adverteerders op zich nemen. Zo kun je jouw brochure of magazine wellicht kosteloos realiseren. Ik breng je met de specialist in contact en help mee bij de uitvoering.

Dus heb je teksten nodig voor bestaande of nieuwe communicatiemiddelen, maar kun je nog wel een zetje in de juiste richting gebruiken als het gaat om je communicatiestrategie? Ook daarvoor kun je bij Kade B Communicatie terecht. Neem gerust eens contact op om de mogelijkheden te bespreken.