Als lezer sta je er niet zo bij stil, maar een tekst is vaak niet zomaar geschreven om bepaalde feiten aan je over te brengen. Meestal zit er een doel achter. Het doel kan zijn om je op de hoogte te brengen van nieuws, om je gewoon te vermaken of om je ergens van te overtuigen of zelfs ergens toe te bewegen. Iedere soort tekst kent een ander soort opbouw en kenmerken. Kade B Communicatie heeft ervaring met het schrijven van deze verschillende soorten teksten. ‘Slimme teksten’, noemen wij ze, afgestemd op het communicatiemiddel, het doel van de opdrachtgever en de interesses van de doelgroep.
Soort teksten
Copywriting is een manier van schrijven, waarmee je iemand ergens van probeert te overtuigen of zelfs ergens toe probeert te bewegen. Bijvoorbeeld dat mensen bij jouw bedrijf klant moeten worden, omdat je een fantastische service biedt en de beste producten verkoopt. Maar hoe doe je dat? Hoe overtuig en beweeg je jouw doelgroep? Fantastische service en de beste producten? Natuurlijk, dat verwachten we als klant! Dat is ‘normaal’. Dus wat onderscheidt jou van de rest? Kade B Communicatie heeft een commercieel hart en veel ervaring met copywriting. We zorgen voor de juiste en meest impactvolle verwoording van jouw unieke verhaal.
De info over Copywriting sloten we af met 'verhaal'. Dat woord gebruiken we niet toevallig. Een belangrijke trend in copywriting is namelijk ‘storytelling’. Op een verhalende manier deel je informatie over jouw bedrijf. Het is leuk om te lezen en het laat de identiteit van je bedrijf duidelijker zien. Dat is waar het tegenwoordig vaak om draait. Wie ben je? Waar sta je voor? Met hoeveel plezier en passie doe je jouw werk? Dat is wat we als klant willen weten. Kade B Communicatie zorgt dat je jouw verhaal op een aansprekende manier kunt vertellen (en stiekem ook kunt laten zien hoe fantastisch jouw service is en dat je de beste producten hebt).
Op de homepage kon je al lezen dat Kade B Communicatie goed is in het schrijven van teksten die lezers vastpakken, boeien en niet meer loslaten. Human interest teksten zijn hier ook zeer geschikt voor. Emoties, interesses en drijfveren, dat is waar het bij human interest om gaat. Kade B Communicatie probeert in iedere tekst wel íets van human interest te verwerken, ook bij copywriting en nieuws. Die persoonlijke touch maakt vaak nét het verschil. Bij de pure human interest verhalen proberen we zoveel mogelijk van de persoon in kwestie te laten zien. Kade B Communicatie gaat op zoek naar wat deze persoon bijzonder maakt en verwoordt dat zo mooi en boeiend mogelijk.
Wat is er gebeurd? Met wie? Waar? Hoe? Waarom? Dat wil je weten wanneer je over het nieuws leest. Kade B Communicatie hanteert bij deze (journalistieke) teksten het zogenaamde piramide-principe: de belangrijkste informatie staat al in de kop en intro van het nieuwsbericht. Die zijn pakkend en zo volledig mogelijk. De vluchtige lezer wordt op zijn wenken bediend, want hij/zij is direct op de hoogte van de hoofdlijnen. Verder in het nieuwsartikel volgen de inhoud en tot slot de details. Fijn voor de lezers die alles van dit nieuwsfeit af willen weten. Kade B Communicatie heeft de voorkeur voor laagdrempelige onderwerpen waar eventueel ook human interest in verweven kan worden. Mag er een vleugje humor in? Graag! Of toch liever gewoon feitelijk en boeiend? Ook dat is geen enkel probleem.
Naar welk soort tekst ben jij op zoek? Neem gerust eens contact op. Kade B Communicatie schrijft ‘m graag voor je!