De ene tekst is de andere niet. Het doel, de doelgroep, het communicatiemiddel, het onderwerp, ze zorgen allemaal voor een andere opbouw, stijl en unieke kenmerken. Kade B Communicatie heeft ervaring met het schrijven van al die verschillende soorten teksten. ‘Slimme teksten’, noem ik ze, stuk voor stuk afgestemd op alle hierboven genoemde factoren.
Soort teksten
Copywriting is een manier van schrijven, waarmee je iemand ergens van probeert te overtuigen of zelfs ergens toe probeert te bewegen. Bijvoorbeeld dat mensen bij jouw bedrijf klant moeten worden omdat je een fantastische service biedt en de beste producten verkoopt. Maar hoe doe je dat? Hoe overtuig en beweeg je jouw doelgroep? Fantastische service en de beste producten? Natuurlijk, dat verwachten we als klant! Dat is ‘normaal’. Dus wat onderscheidt jou van de rest? Ik heb een commercieel hart en veel ervaring met copywriting. Met plezier zorg ik voor de juiste en meest impactvolle verwoording van jouw unieke verhaal.
De info over Copywriting sloot ik af met 'verhaal'. Dat woord gebruik ik niet toevallig. Een belangrijke trend in copywriting is namelijk ‘storytelling’. Op een verhalende manier deel je informatie over jouw bedrijf. Het is leuk om te lezen en het laat de identiteit van je bedrijf duidelijker zien. Dat is waar het tegenwoordig vaak om draait. Wie ben je? Waar sta je voor? Met hoeveel plezier en passie doe je jouw werk? Dat is wat we als klant willen weten. Ik zorg dat je jouw verhaal op een aansprekende manier kunt vertellen (en stiekem ook kunt laten zien hoe fantastisch jouw service is en dat je de beste producten hebt).
Op de homepage kon je al lezen dat Kade B Communicatie goed is in het schrijven van teksten die lezers vastpakken, boeien en niet meer loslaten. Human interest teksten zijn hier ook zeer geschikt voor. Emoties, interesses en drijfveren, dat is waar het bij human interest om gaat. Ik probeer in iedere tekst wel íets van human interest te verwerken, ook bij copywriting en nieuws. Die persoonlijke touch maakt vaak nét het verschil. Bij de pure human interest verhalen proberen we zoveel mogelijk van de persoon in kwestie te laten zien. Ik ga op zoek naar wat deze persoon bijzonder maakt en verwoordt dat zo mooi en boeiend mogelijk.
Je leest soms supergoede columns, blogs of artikelen van anderen of hoort een ander speechen en denkt dan ‘kon ik dat ook maar zo boeiend verwoorden’. Vanaf vandaag kun je dat ook! Nee, niet via een workshop of training, daar heb je geen tijd voor of geen zin in, vul zelf maar in. Hoe dan wel? Via mij als ghostwriter. Zo werkt het: Jij geeft aan waar je het over wilt hebben, ik schrijf het voor je, jij zet er je naam onder en ik verdwijn als een spookje in de nacht 😉
Je kunt zelf best aardig schrijven of je kunt al goed overweg met Chat GPT. Daar rolt dan vervolgens een tekst uit die zeker een voldoende waard is. Ga je echter liever voor een dikke 9? Dan help ik je graag verder. Ik lees jouw tekst en kijk of ik deze vlotter, duidelijker, interessanter, impactvoller en/of leuker kan maken. Zo ben je zeker van een écht goede en unieke tekst die perfect is afgestemd op jouw doel en doelgroep.
Wat is er gebeurd? Met wie? Waar? Hoe? Waarom? Dat wil je weten wanneer je over nieuws leest. Kade B Communicatie hanteert bij deze (journalistieke) teksten het zogenaamde piramide-principe: de belangrijkste informatie staat al in de kop en intro van het nieuwsbericht. Die zijn pakkend en zo volledig mogelijk. De vluchtige lezer wordt op zijn wenken bediend, want hij/zij is direct op de hoogte van de hoofdlijnen. Verder in het nieuwsartikel volgen de inhoud en tot slot de details. Fijn voor de lezers die alles van dit nieuwsfeit af willen weten. Ik heb de voorkeur voor laagdrempelige onderwerpen waar eventueel ook human interest in verweven kan worden. Mag er een vleugje humor in? Graag! Of toch liever gewoon feitelijk en boeiend? Ook dat is geen enkel probleem.
Naar welk soort tekst ben jij op zoek? Neem gerust eens contact op. Ik schrijf ‘m graag voor je!